czwartek, 15 października 2015

Leczenie wypadania włosów-rodzaje łysienia i metody jego zapobiegania.







Włosy nie dla jednej z nas są zmorą i z pewnością nie jedna z was codziennie rano patrzy w lustro i zastanawia się jak ułożyć, czy ugładzić niefortunne kosmyki. Taki sam dylemat mają również i Panowie z dłuższymi włosami. Gdy na szczotce zauważymy kilka pasm, czy na ubraniach jesteśmy wstanie to znieść niestety po pewnym czasie nie którzy z nas zauważają, że wypadanie włosów nie jest już tak normalne jak dotychczas tzn. włosy są dosłownie wszędzie, wystarczy jedno pociągnięcie po czuprynie aby na dłoni pozostało kilka naszych włosów do tego znajdują się one wszędzie, na pościeli, ubraniach-nawet na ulicy możemy je spotkać ponieważ wystarczy lekko poruszyć głową, a nasze włosy lecą, czy bardziej spadają jak grad z nieba. Wtedy mamy problem z tak zwanym łysieniem, który spotyka nie tylko mężczyzn co wszelako potocznie  tkwi jako domena męska-Panów w średnim wieku.  Niestety kobiety również mogą zacząć łysieć co jest strasznie frustrujące bo jak Panowie mogą chodzić z łysą głową tak kobiecość ukazuję się w pewien sposób długimi i pełnymi blasku włosami. 




Zanim jednak przejdziemy do metod leczenia wypadania włosówwarto zapoznać się z jakim łysieniem możemy mieć do czynienia i jak go w miarę szybko rozpoznać.

Rodzaje łysienia

·         łysienie w przebiegu chemioterapii
·         łysienie plackowate
·         łysienie androgenowe
·         łysienie bliznowaciejące
·         łysienie telogenowe
·         łysienie całkowite
·         trichotillomania
·         łysienie okresowe
·         łysienie poporodowe
·         łysienie pospolite
·         łysienie neurotyczne
·         łysienie anagenowe
·         łysienie dziedziczne
·         łysienie wężykowate
·         łysienie plackowate rzekome
·         łysienie u dzieci
·         łysienie męskie
·         łysienie rozlane
·         łysienie dynamiczne
·         łysienie dyfuzyjne


Jak zauważyliście rodzajów wypadania włosów jest wiele zatem ja skupie się na tym najczęstszym, czyli łysienie androgenowe, które spotyka nie tylko Panów ale również i kobiety.

Jak je rozpoznać? No cóż lekarzami nie jesteśmy ale, gdy tylko zauważymy pierwsze oznaki nadmiernego wypadania włosów warto udać się do lekarza rodzinnego po skierowanie do  dermatologa. Dodatkowo zrobić badania krwi te podstawowe jeśli nic nie wykażą warto zgłosić się do ginekologa (kobiety) po dokładniejsze badania hormonalne ponieważ możemy mieć za dużo testosteronu, a dokładnie jego pochodną dihydrotestosteron który może powodować u nas wypadanie włosów z głowy, a zwiększenie ilości włosów w innych obszarach naszego ciała.
Oczywiście lekarz/dermatolog nie równy zatem czasami są potrzebne konsultacje lub pewność, że mamy do czynienia z bardzo dobrym specjalistą; zatem zawsze możemy udać się do jakiejś kliniki specjalizującej się właśnie w chorobach łysienia, które i na miejscu mogą nas wspomóc przeróżnymi zabiegami i z konsultacją z dermatologami, psychologami (stres również wpływa na wypadanie włosów), czy z  trychologiem-lekarz od włosów.


Rozpoznanie choroby może nam pomóc w doborze zabiegów, suplementów, czy kosmetyków ale jak wiemy aby były efekty trzeba wszystko ze sobą łączyć ponieważ zarówno tabletki jak i kosmetyki jak np. szampony pomogą ale w małym stopniu co zrobić aby pobudzić skórę, cebulki włosów do działania? Warto wtedy zapoznać się   z zabiegami, które wspomogą leczenie wypadania włosów.

1.       Przeszczep włosów
2.       Implanty włosowe
3.       Wcieranie preparatów
4.       Leczenie doustne
5.       Mezoterapia
6.       Laseroterapia

Myślę, że metoda pierwsza i druga brzmią trochę strasznie mnie np. one nie kojarzą się z niczym miłym, a wręcz odwrotnie z czymś bardzo dera stycznym i ostatecznym.  I nie ma co ukrywać są to zabiegi dosyć kosztowne.

Przeszczep włosów jest zabiegiem chirurgicznym i polega na pobraniu fragmentu skóry najczęściej z tylnych części głowy i wszczepieniu ich w wyłysiałe miejsce na naszej skórze głowy.  Niestety jest to zabieg, który tylko zakamufluje łysienie ponieważ nie sprawi, że włosy nagle zaczną rosnąć w miejscach ubytków.
Implanty włosowe  można porównać do peruki ponieważ wszczepia się w naszą skórę głowy sztuczne pasma, które niestety nie wyglądają naturalnie, a więc myślę, że lepsza jest już peruka niż gdzie nie gdzie sztucznie, dziwnie wyglądające pasma włosów.



Wcieranie preparatów, czyli wszystkie dostępne na rynku kosmetyki do włosów takie jak: ampułki, wcierki, toniki, szampony, maski, odżywki, sera itp. Wszystko jest dobre i skuteczne dopiero po dłuższym czasie korzystania z ich dobrych właściwości tj. odpowiednie kosmetyki ,czyli odpowiedni skład jak np. minoksydyl, który działa dopóki go stosujemy, gdy przestaniemy działanie również przestaje działać i wracamy do punktu wyjścia.

Leczenie doustne myślę, że każdy wie o co chodzi, czyli tabletki- wszelakie witaminy, które wspomagają kondycję włosa, czyli wszystkie cuda dostępne na piękną skórę, włosy i paznokcie. Oczywiście jeśli łysienie jest spowodowane hormonami to kobiety dostają np. tabletki antykoncepcyjne co jak wiemy ma swoje plusy i minusy.  Mężczyźni również są tak leczeni z tym ,że mają podawane inne hormony-tabletki antykoncepcyjne w grę tu nie wchodzą (mały żarcik).
Mezoterapia skóry głowy to zabieg, który i mnie osobiście w jakiś sposób kusi ponieważ jest to zabieg leczniczy, który ma na celu poprawę wyglądu skóry i nie tylko pomaga w leczeniu wypadania włosów ale również i  likwiduję trądzik, rozstępy itp. Ale to nie o tym bo dziś w temacie mamy zabiegi leczenia wypadania włosów.  Mezoterapia polega na wprowadzeniu substancji czynnych w głębokie warstwy skóry za pośrednictwem odpowiednio spreparowanych impulsów elektrycznych (mezoterapia bezigłowa – wykonywana w gabinetach kosmetycznych) lub poprzez bezpośrednie wstrzyknięcie aktywnych preparatów (mezoterapia igłowa – wykonywana przez dermatologa w gabinecie medycyny estetycznej).  Już samo nakłucie skóry przynosi pozytywne rezultaty, gdyż pod wpływem mikrourazu aktywowane są procesy regeneracyjne, poprawia się ukrwienie i odżywienie skóry.
Brzmi zachęcająco ponieważ wszelakie witaminy zawsze można podać gorzej jednak, gdy zamiast witamin lepszym sposobem na wspomaganie porostu włosów na naszej skórze głowy jest wykorzystanie białka z osocza naszej krwi to zdecydowanie brzmi groźniej i mniej apetycznie.
Ale co się nie robi aby mieć piękną fryzurę? Zabieg niestety nie jest bezbolesny ale nie ma co ukrywać kobiety potrafią przechodzić wszelakie męki dla piękna. 



Laseroterapia to również zabieg, który bym mogła osobiście przetestować na sobie.  Do leczeniałysienia wykorzystuję się światło czerwone i podczerwone laserów biostymulacyjnych o bardzo małej mocy, które wpływają znacząco na metabolizm komórek.  Światło czerwone i podczerwone nie tylko sprawia, że włosy zaczynają rosnąc ale stają się one zarówno mocniejsze jak i grubsze. Minusem stosowania takich laserów jest ich żmudna codzienność tj. minimum przez pół roku- co dziennie!

Jaki zabieg jest najlepszy z czego warto korzystać?  Myślę, że to jak z likwidowaniem blizn, czy przebarwień stosujemy wiele rzeczy nie tylko kremy ale i zabiegi np. mikrodermabrazję, czy kwasy.

Dlatego uważam, że jeśli ktoś z was boryka się z tym problemem, a ma możliwość aby leczyć łysienie na wszelakie sposoby warto zainwestować czas i pieniążki w jakieś zabiegi jak właśnie mezoterapia, czy laseroterapia, a nie tylko tabletki i kosmetyki. Dlaczego sama się pod jednym i zabiegami podpisałam? Ostatnio sama mam problem z wypadaniem włosów może nie jest one aż tak straszne jakby mogło się wydawać ale to na pewno pierwsza oznaka aby coś z tym zacząć robić.

 Bo, gdy naprawdę człowiek wyłysieje wiele mu do zrobienia nie zostanie bo może być już za późno ale, gdy nasze wypadanie włosów jest początkowe warto już od razu i zawczasu wziąć się do roboty.


22 komentarze:

  1. Ciekawy post kochana, na szczęście nie mam problemów z nadmiernym wypadaniem włosków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że nigdy nie będę miała problemu z łysieniem. Moja babcia ma, straszne :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zdawałam sobie sprawy, że wyróżniamy aż tyle rodzajów. Buziaki na miły dzień :***

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiedziałam, że jest tyle rodzai. Mam nadzieję, że nie przytrafi mi się w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wstrzykiwanie osocza jest praktycznie bezbolesne. Tyle że trochę kosztuję, a zabieg trzeba kilkukrotnie powtórzyć.

    OdpowiedzUsuń
  6. mam nadzieję że mnie to nie będzie dotyczyło

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze, że nie mamy takiego problemu. Znamy osoby dla których jest to po prostu udręka :/

    OdpowiedzUsuń
  8. mi włosy wypadają przez niedoczynność tarczycy, ale to pikuś w porównaniu do tego co mają inni.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiedziałam, że jest aż tyle rodzajów łysienia. A co do leczenia, ja pewnie próbowałabym wcieranie preparatów czy tabletki. Te implanty również mnie przerażają ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy post - wszystkie informacje w jednym miejscu :) Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na całe szczęście nie mam takich problemów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ach, wypadanie włosów to tragedia. Sama mam z tym problem i nic mi nie pomaga, a jeśli już to tylko na jakiś czas. Po Kaminomoto miałam spokój przez parę miesięcy, a teraz znowu mi włosy lecą garściami...ale przestałam się tym przejmować i po prostu staram się o nie dbać bardziej regularnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj, pamietam jak po utracie laktacji łysiałam, coś okropnego :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Na szczęście nie mam z tym problemu;) Wypadają mi włosy ale w niewielkich ilościach i to sezonowo;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Na szczęście moje wypadanie włosów to jeszcze nie łysienie :o)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z tą terapią farmakologiczną w przypadku łysienia androgenowego sprawa jest niestety bardziej skomplikowana. Nie chodzi niestety o sam poziom testosteronu, ale o to, że przemienia się on w groźną odmianę DHT. Stosowanie witamin pomaga (sama stosuję), ale tabletki anty niewiele nam pomogą. Niektórym kobietom - jak mnie na przykłąd - łysienie dopadło w trakcie stosowania tabletek anty. Ich zmiana nic nie pomoże, bo te tabletki nie zablokują nam przemiany testosteronu, tylko ewentualnie obniżą jego poziom a to nie zwalczy nam wypadania. Terapia wewnętrzna hormonalna przy tego typu łysieniu nie jest dla kobiet zalecana, bo robi im spustoszenie w gospodarce hormonalnej. Dyskusyjne jest nawet stosowanie wewnętrzne suplementów diety takich jak Prostamol, bazujących na naturalnej palmie sabałowej. Na dzień dzisiejszy brak jest bezpiecznej kuracji farmakologicznej dla kobiet cierpiących na ten typ łysienia.

    OdpowiedzUsuń
  17. Łysienie jest bardzo trudnym problemem. Oczywiście przy pomocy specjalnych leków, czy preparatów do wcierania da się pobudzić wzrost włosów, ale kiedy ktoś przestanie stosować te metody, musi się znów liczyć z tym, że włos mimo iż wyrośnie to pozostanie w skórze głowy. Na pewno dobrym rozwiązaniem byłyby próby powstrzymania łysienia. Jeśli ktoś widzi, że zaczyna się dziać coś nie tak z włosami, że jest ich jakby mniej, to powinien od razu zareagować. Łatwiej pobudzić mieszki włosowe, które jeszcze prężnie działają, niż te z których włos się nie przebija przez skórę głowy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja na szczęście nie mam z tym problemu, trochę mi tylko wypadaja ;/

    OdpowiedzUsuń
  19. O matko, aż mnie wzdrygnęło! Całe szczęście, że moje nadmierne łysienie jest jedynie przy zmianie pór roku, a tak to potrafię sobie z nim w miarę poradzić. ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Na szczęście mnie wypadają włosy tylko z niedoboru żelaza, i są to przejściowe kłopoty :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli mnie odwiedzasz bądź pewny/a, że i ja to zrobię:*

Pamiętaj jednak o tym, że komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych. Dane te przetwarzane są dobrowolnie i w każdej chwili możesz z tego zrezygnować i usnąć. Celem ich zbierania jest zapobieganie spamu.